11. ROTTWEILER/VARG/CHIHUAHUA.

Kommentera
Idag är jag inte särskilt bloggsugen.
Ja, kul för er att veta. Nu känner ni verkligen hur jag skriver med ett äcklat uttryck i ansiktet bakom skärmen.

Nej, men man kan väl inte alltid vara på topp.
Trött som fan är man trots att man knappt gjort någonting på en vecka, men jag blir alltid en jävla soffpotatis så fort jag inte har något för mig. Ni kanske har hört talas om ordspråket "vill du få någonting gjort - fråga någon som är upptagen" i och med att upptagna människor ofta planerar sin tid bättre. Så jävla sant. Vafan ska jag planera liksom? När jag ska pilla navelludd?
 
Min pojkvän hade inte hört om detta uttryck däremot. Antar att han inte är lika berest och allmänbildad som jag är.

Vi har i alla fall varit hundvakt i helgen åt svärfars hund. Kan nu konstatera att Sigge Eklunds tes i nästsenaste podavsnittet om tanter i hörn som står och väntar på hundar och barn, i brist på social tillvaro, stämmer. Mattias hade varit ute i typ två minuter med hunden innan det kom fram en liten tant som ville klappa. Sjukt ju. Det får ju en att nästan inte vilja ha hund längre.
 
I för sig tycker jag det är kul då man träffar på någon annan med hund och de kan busa med varandra, men ibland kan jag tänka mig att det är påfrestande med folk som vill klappa och gulla. Jag tycker små tanter är söta och jag pratar gärna med dem men man vill ju kunna gå ifred om man känner för det. Därför man ska ha en jävla mördarhund. Rottweiler/varg/chihuahua-korsning som ingen vågar gå i närheten av. Klappar man hunden ryker halva handen.
 
Apropå hundar fattar jag inte varför folk har så jävla svårt att plocka upp efter sina hundar? Okej, det är inte direkt mysigt, men varför ens skaffa hund om man inte klarar av att plocka lite bajs? Är fan skit överallt här på Haga. Varför är folk så besatta av att förpesta min tillvaro bara för att de själva är slemmiga slashasar? Skulle bli så jävla dålig stämning i grannskapet om jag skulle skita mitt på gatan och inte plocka upp det, men om ens hund gör det är det tydligen helt okej enligt vissa hundägare att lämna kvar det. DUBBELMORAL?!!
 
Avger nu ett skriftligt löfte här på bloggen att så fort jag ser någon som inte plockar upp ska jag skrika på dem. Ja, varför hålla en sansad diskussion liksom? Det vore ju inge kul + att jag får något att blogga om.

Nä, godnatt hörni.
 
Jag har tagit bilden btw. Random hund.