7. HÄLSOKOST, VEGANER, SKVALLERMAGASIN. VI HAR EN PLAN, OCH LÖSNINGEN BLIR VÄLDIGT FIN. EN SISTA SHOW FÖR ALLA ER ATT TITTA PÅ. EN GRAND FINALE FRAKTAD MED B-52.

Kommentera
Brist på bättre rubrik..

Nu är det tredje året som jag försöker mig på #Blogg100.
Och jag vet vad ni tänker..
Och jag vet att man inte får börja meningar med och men jag gör det i alla fall för jag tycker det är stämningsfullt..
 
"Du kommer skriva ett inlägg och sen kommer du inte skriva något mer."
Må hända, men det är många tappra själar där ute som kämpar med att hålla saker i liv. En relation, en karriär.. Går det alltid? Nä, men det är väl våra imperfektioner som gör oss vackra? Eller?
 
Tacka vet jag att det är svårt att hålla liv i en diet. Jag har ätit extremt onyttigt under en period nu. McDonalds, pizza, läsk, chips och godis är väl en bra sammanfattning. Nu har jag dock slutat med det, i alla fall så äter jag bara det på helgen och går inte och köper chips på vardagarna. Förut brukade jag göra det. Åh, pepparchips jag kommer sakna dig..

I samma veva hade jag tänkt bli vegetarian. Eller jag hade väl tänkt fortsätta äta fisk, ägg, mjölk och sånt. Finns säkert något fint ord för det, men jag är inte tillräckligt engagerad för att leta upp det ordet. Mattias blev lite ledsen för han ville kunna äta entrecote med mig och givetvis blir det lite krångligare med matlagning och inköp men det får han acceptera. Somliga säger att man inte kan sluta äta kött bara för att man tycker djur är för söta, men det kan man visst. Jag gjorde just det.
 
Kultingen ska få leva i all oändlighet!
 
Ibland då folk förklarar att de är vegetarianer/veganer/you name it så blir de idiotförklarade. Typ som att vad de stoppar i munnen drastiskt påverkar andra människor i dess omgivning. Lite som vissa, mindre intelligenta människor som resonerar att samkönade par inte får ha sex med varandra för att det tycker att det är "fel" eller "onaturligt". Liksom ursäkta, men frågade eller tvingade någon dig att vara med eller? :D
 
Ja, jag drog just en parallell mellan vegetarianism och samkönat sex. Yay!

Sidospår som fan men jag tror på Blogg100. Jag vet att jag med största sannolikhet kommer misslyckas denna gång, men det är okej.
 
Jag såg att startaren av Blogg100 gärna ville att årens inlägg skulle ha ett tema med koppling till händelser i vår omvärld. Jag vet inte riktigt om det kommer bli så aktuellt här. Jag känner mig inte speciellt insatt i världen. Tycker den är för stor och svår att begripa och det finns alltid 2 sidor av ett mynt, men vi får la se. Kanske blir jag statsminister en dag, you'll never know.
 
Fast nej, jag skulle inte klara av att bli så hatad.

Rymdkram.